Jak informuje na swojej stronie internetowej Urząd Miasta w Kalwarii Zebrzydowskiej: Kalwaria Zebrzydowska wprowadza nowe logo i identyfikację wizualną, zyskując nowy, atrakcyjny dla odbiorcy wizerunek – gminy, która stawia na mieszkańców. Nowe logo Kalwarii Zebrzydowskiej powstało z połączenia czterech symboli ściśle związanych z jego przeszłością i teraźniejszością. Jednym z motywów przewodnich identyfikacji wizualnej są ilustracje ikonicznych postaci odnoszących się do dziejów miasta. Powstało również hasło reklamowe „od wieków” nawiązuje do bogactwa historyczno-kulturowego gminy Kalwarii Zebrzydowskiej.
Władze miasta dostrzegają problemy z jakimi zmaga się gmina, to między innymi zbyt mała rozponawalność samego miasta, migracja młodych ludzi, a także problemy branży szewskiej. Wprowadzając nowe logo chcemy dać nowy impuls.
Mieszkańcy Gminy Kalwaria Zebrzydowska, są bardzo pracowitymi i przedsiębiorczymi ludźmi, którzy bardzo fajnie rozwija się biznesowo, w rzemiośle, dzięki temu Kalwaria Zebrzydowska może powiedzieć, że jest dobrze i prężnie rozwijającą się gminą. I to jest właśnie siła mieszkańców ich przedsiębiorczość i pracowitość – mówi Tomasz Baluś z Urzędu Miasta w Kalwarii Zebrzydowskiej i dodaje Wprowadzając nową identyfikację chcieliśmy pokazać właśnie te cechy i siłę mieszkańców, dlatego też w nowym logo pojawiają się symbole hebla i buta, a także postacie stolarz i szewca.
Pracę nad opracowaniem nowego logo i identyfikacji wizualnej trwały blisko rok, zostały powierzone firmie z Kalwarii Zebrzydowskiej to Studio Niepoprawne. Autorami identyfikacji wizualnej są Artur Tokarski i Artur Kuś, dobrze znani szczególnie młodemu pokoleniu. To kolejny dowód na to, że miasto stawia na swoich mieszkańców.
Pełną identyfikację i opis projektu zobaczysz tutaj – Nowa Identyfikacja Wizualna Gminy Kalwaria Zebrzydowska
KONSTRUKCJA I SYMBOLIKA
Nowe logo Kalwarii Zebrzydowskiej powstało z połączenia czterech symboli ściśle związanych z jego przeszłością i teraźniejszością.
Równoramienny krzyż symbolizuje wiarę, towarzyszącą od wieków mieszkańcom oraz Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej. Drugi element to hebel, symbolizuje on stolarstwo, które od wieków stanowi jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki tego obszaru. Poniżej umieszczony został kształt buta jako znaku rozpoznawczego szewstwa. Podobnie jak stolarstwo zakorzenione jest w historii Kalwarii Zebrzydowskiej. Całość kompozycji dopełnia fragment herbu papieża Jana Pawła II (patrona miasta).
Herbem Kalwarii Zebrzydowskiej jest Radwan. Władze postanowiły pozostawić go w niezmienionej, historycznej formie, ale to z niego właśnie zaczerpnięto inspirację kolorystyczną do zaprojektowania nowego logo miasta. Umieszczenie krzyża w projekcie logo nie jest przypadkowe i nawiązuje do herbu.
Czerwień w heraldyce oznacza wspaniałomyślność, hart ducha oraz waleczność. Tych cech nie możemy odmówić mieszkańcom gminy. W psychologii kolor ten jest kolorem ciepła, energii, miłości oraz żywotności.
POSTACIE
Jednym z motywów przewodnich identyfikacji wizualnej są ilustracje ikonicznych postaci odnoszących się do dziejów miasta. Szewc, Mikołaj Zebrzydowski (fundator miasta), zakonnik, Jan Paweł II (patron miasta) oraz stolarz. Postaci są bezpośrednim odniesieniem do symboliki zawartej w logo.
HASŁO REKLAMOWE
Hasło reklamowe „od wieków” nawiązuje do bogactwa historyczno-kulturowego gminy Kalwarii Zebrzydowskiej. Występuje ono również w wersji rozszerzonej w następujących formach: „od wieków staranni, od wieków uczciwi, od wieków przykładni.”
W przypadku użycia, nazwy gminy bądź miasta, stosujemy tylko i wyłącznie podstawową wersję hasła reklamowego tj.: „Kalwaria Zebrzydowska od wieków”. Dzięki temu hasło jest łatwiejsze do zapamiętania.
STAWIAMY NA MIESZKAŃCÓW
Dzięki nowemu logo, identyfikacji wizualnej oraz opracowanych przez nas zasadom tworzenia materiałów reklamowych, Kalwaria Zebrzydowska zyskała nowy, świeży, atrakcyjny dla odbiorcy wizerunek- gminy, która stawia na mieszkańców. Podkreśla on tradycje, które istnieją w tym rejonie „od wieków” oraz stanowi wsparcie dla zmian, jakie tu zachodzą.
TO NIE KONIEC ZMIAN
Możemy powiedzieć, że to nie koniec zmian, kolejnym etapem będzie szeroka promocja produktu lokalnego „Ogórek kalwaryjski”. Wraz z nową identyfikacją wizualną miasto zyskało też szereg gadżetów promocyjnych i reklamowych. W porozumieniu z Polską Grupą Producentów Obuwia, miasto będzie również propagowało także to, z czego jest słynne czyli obuwie.
Wideo
About Author
You may also like
-
Dewódzki i Korohoda „Starej Szkole” w Brodach
-
Roman Marczyński zaprasza na Koncert Jazzowy!
-
Dwór w Stryszowie zaprasza na rozmowy przy fotografii, tym razem fotografii archiwalnej i pracy nad nią
-
Sześć miesięcy, milionowe inwestycje
-
Konrad Wojewodzic uczeń KEN Mistrzem Polski 2024 w kategorii Meblarstwo
-
Jakie czynniki wpływają na efektywne funkcjonowanie fabryki?
-
Od poniedziałku 18 listopada do piątku 22 krajówka w Kalwarii na odcinku rynku będzie zamknięta w godz. 9.00-14.00
-
Święto Niepodległości – harcerze świętują w 3 powiatach
-
W Kalwarii radośnie obchodzono Narodowy Dzień Niepodległości
Prezentowane w materiale alternatywy były znacznie prostsze i przystępniejsze. Pozbawiona kolorów flaga Papieska mija się z celem, 99% osób oglądających logo bez wyjasnienia nie będzie miało pojęcia o co chodzi. Słynne dróżki Kalwaryjskie całkowicie olane na poczet nie pasującego do tarczy, tworzącego niespójność i dziurę w logo buta, zastąpione plusikiem, bo nawet nie krzyżem. Powinno się przeprowadzić wybór logo ponownie.
Spokojnie, nie tacy łamali sobie zęby na podobnych „rebrandingach”. Zmiany, owszem, były potrzebne, szkoda jednak, że poszły w stronę rubasznego geometryzmu i zamiast form uproszczonych a zwartych, dały efekt iście rokoszowy. Hulaj duszo! Piekła nie ma. Kanonów i estetyki też! Broni się natomiast hasło. Ciekawe i jakże zobowiązujące.
Mi też się nie podoba, przekombinowane, pomieszanie z poplątaniem, kto to zaakceptował???
Jak to kto, miłościwie nam panujący od trzydziestu lat Augustyn I, po konsultacji ze swoim nieformalnym Vice i innymi kalwaryjskimi specjalistami od wszelkich bzdur i nauk tego świata.