/Branża obuwnicza w regionie jednoczy siły

Branża obuwnicza w regionie jednoczy siły

Branża producentów obuwia skórzanego przeżywa obecnie ciężkie chwile, na które składają się nie tylko skutki pandemii koranawirusa, ale także napływ niskiej jakości obuwia spoza granic Unii Europejskiej. Branża stanęła na progu upadku i grozi nam jej likwidacja.

Dlatego w ubiegłą środę w Kalwarii Zebrzydowskiej spotkali się przedstawiciele ponad 40 przedsiębiorstw z naszego regionu związani z branżą obuwniczą . Na spotkaniu, które zjednoczyło producentów rozmawiano szczególnie o wspólnym znakowaniu obuwia produkowanego w Polsce , wspólnym projekcie „Prawda o butach” a także możliwościach współpracy między przedsiębiorcami z terenów gminy.

Organizatorem spotkania była „POLSKA GRUPA PRODUCENTÓW OBUWIA” stowarzyszenie której głównym celem jest reprezentowanie interesów członków wobec władzy publicznej i administracji państwowej.(www.pgpo.pl).

„Tylko w grupie branża obuwnicza może znacznie więcej niż pojedyncza firma, rolnicy czy górnicy działają razem, dlatego my również powinniśmy…”  – mówił na spotkaniu Prezes PGPO Dawid Czermak.

Sektor obuwniczy jest ważnym miejscem pracy dla regionu. Podatki płacone przez producentów wspierają lokalną społeczność i przez wiele lat stymulowali wzrost gospodarczy. To z naszego regionu pochodzą najwięksi i najlepsi producenci obuwia skórzanego w Polsce. Dlatego też Stowarzyszenie Polska Grupa Producentów Obuwia postanowiła zrzeszyć jak największą liczbę producentów i rozpocząć wspólną walkę o uratowanie branży. PGPO poprzez połączenie wspólnych sił pragnie stać się stroną w rozmowach z rządem na temat zmian prawnych, które wspomogą przedsiębiorców nie tylko w trudnych chwilach związanych z epidemią, ale także wyrównają szansę z nieuczciwą konkurencją importującą buty zza granicy UE. Lokalni przedsiębiorcy produkują z materiałów spełniających surowe normy, dają najwyższe gwarancje jakości i dają miejsca pracy w Polsce.

Oznaczenie obuwia jako Polskiego czyli produkowanego w Polsce, to jedno z zadań, jakie postawili sobie. Innymi są: promocja polskiego obuwia w kraju i zagranicą, jednoczenie producentów aby ich wspólny głos miał wpływ na prawodawstwo oraz lobbing dla branży.

0 0 vote
Article Rating
Reklama