/Busy w Krakowie: przystanki na Alejach zostają, znikną parkingi w centrum miasta

Busy w Krakowie: przystanki na Alejach zostają, znikną parkingi w centrum miasta

Jak podaje Radio Kraków:

Jest decyzja w sprawie ograniczenia ruchu busów w centrum Krakowa. W siedzibie Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu zakończyło się spotkanie przewoźników i urzędników w tej sprawie. Ostatecznie od 1 lipca będzie wprowadzony zakaz wjazdu busów wewnątrz II obwodnicy. To oznacza zakaz zatrzymywania się busów przy ulicach: Pawiej, Worcella i Ogrodowej. Pasażerowie będą jednak mogli dalej korzystać ze wszystkich przystanków w ciągu Alej Trzech Wieszczów.

Rezygnujemy z ograniczenia liczby przystanków na Alejach, przynajmniej do końca roku, ale zakaz wjazdu busów wewnątrz II obwodnicy będzie wprowadzony. Od 1 lipca będzie oznakowanie. Busy będą kierowane na Małoposki Dworzec Autobusowy, lub inne miejsce poza II obwodnicą, gdzie będą chcieli kursować. Na niezbyt estetycznym klepisku przy Pawiej i przystankach przy Worcella i Ogrodowej nie będą mogli się pojawiać przewoźnicy – informuje Piotr Hamarnik z ZIKiT-u.

Pasażerowie – w zamian za zlikwidowane przystanki – będą mogli korzystać też z pętli autbusowej na Nowym Kleparzu. Sami przewoźnicy uważają z kolei, że zmiany są zbyt drastyczne i wprowadzane zbyt szybko. Uważają też, że urzędnicy nie biorą pod uwagę szczegółów technicznych, takich jak np. to, czy wszystkie pojazdy zmieszczą się na nowych punktach przystankowych.

Przypomnijmy, ograniczenie ruchu prywatnych busów w centrum Krakowa miało być jednym z elementów walki z zanieczyszczeniem powietrza i hałasem w mieście. Najważniejsza zmiana miała dotyczyć Alej Trzech Wieszczów. Jesli przepisy weszłyby w życie, prywatni przewoźnicy nie mogli by się już zatrzymać przy wszystkich przystankach. Zdaniem urzędników busy często blokowały przejazd autobusom komunikacji miejskiej.

Prywatni przewoźnicy mieli się zatrzymywać tylko przy wybranych przystankach, przy których jest wystarczająco dużo miejsca – na przykład przy Jubilacie.

Oprócz tego władze miasta chciały zmniejszyć ruch busów w okolicy ulicy Warszawskiej i Pawiej. Zniknąć miały tak zwane „błotne dworce”, czyli parkingi dla busów przy Worcella i Ogrodowej. Zamiast nich miała powstać pętla dla prywatnych przewoźników przy Nowym Kleparzu.

Całość artykułu na stronie Radia Kraków

0 0 votes
Article Rating
Reklama