fot. Andrzej Famielec | Kalwaria 24

Wytańczyć poezję Wojtyły – Muzeum papieskie zaprasza na wyjątkowe warsztaty

W ramach 2. edycji Festiwalu Kultury Wrażliwej Muzeum Dom Rodzinny Ojca Świętego Jana Pawła II zaprasza na pierwsze takie w Wadowicach warsztaty taneczno – teatralne z wykorzystaniem znaków polskiego języka migowego.

 

W czasie zajęć pod okiem Patrycji Jarosińskiej – głuchej aktorki, tancerki i pedagożki, uczestnicy podejmą próbę interpretacji poezji Karola Wojtyły. Finałem spotkań będzie spektakl „Poezja duszy w zwierciadle ciała”. Warsztaty trwać będą od 27 do 29 września br. w sali teatralnej muzeum. Zgłaszać mogą się osoby dorosłe, którym bliski jest teatr, taniec lub po prostu chcą doświadczyć czegoś nowego i inspirującego.

Informacje praktyczne

Warsztaty potrwają trzy dni, w czasie których uczestnicy będą interpretować wybrane fragmenty poezji Karola Wojtyły metodą eksploracji tańca połączonego z polskim językiem migowym. Pozwoli to poznać niektóre znaki PJM. Finałem będzie wspólny pokaz powarsztatowy dla publiczności – „Poezja duszy w zwierciadle ciała”.

Szczegółowy terminarz:

27.09.2024 (piątek) – 15:00–20:00
28.09.2024 (sobota) – 10.00 – 18.00
29.09.2024 (niedziela):
– warsztaty 10.00 – 15.00,
– spektakl finałowy „Poezja duszy w zwierciadle ciała” godz. 15.00

Udział w warsztatach jest bezpłatny. Muzeum zapewnia obecność tłumacza PJM. Na warsztaty obowiązują zapisy: dostepnosc@domjp2.pl

Artystka

Warsztaty poprowadzi Patrycja Jarosińska – głucha pedagożka, tancerka i aktorka. „Jej głównym językiem jest polski język migowy. Tańca uczyła się od osób słyszących, ale w swojej indywidualnej praktyce szuka połączenia ruchu z językiem migowym. W ostatnich latach brała udział w różnych projektach inkluzywnych, w których wspólnie tworzyły osoby słyszące i g/Głuche (m.in. w ramach programu „Taniec i niepełnosprawność” Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca czy w ramach projektu „Translacje” Krakowskiego Teatru Tańca). Występowała w nagradzanych spektaklach, takich jak: Wojna w niebie (Cricoteka 2018), Siostrzeństwo/sisterhood (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie 2021), Translacje (Cricoteka 2022), Kurtyna Kobiet (Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie 2023). Uczestniczka licznych programów rezydencyjnych m.in. w METAL Chauffeur’s Cottage w Peterborough (Wielka Brytania), laboratorium „Taniec i niepełnosprawność – przekraczanie granic” w Teatrze ROZBARK w Bytomiu, czy w Dance Air w Hadze (Holandia) w ramach projektu Europe Beyond Acces, Choreografia i reżyseria światła autorstwa „Ruchome Graffiti” (Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu, 2023). Ukończyła Kurs tańca współczesnego i kompozycji ruchu w Krakowie. Stypendystka Prezydenta Miasta Krakowa”*.

Te wyjątkowe warsztaty będą nie tylko nową i zaskakująca formą odkrywania głębi papieskich tekstów poetyckich, ale też pozwolą spotkać się z Kulturą Głuchych. Tworzy ona, podobnie jak kultura Kaszubów czy Ślązaków, osobną całość obejmującą np. system komunikacji (język migowy), system zachowań czy charakterystyczne formy artystycznego wyrazu. Osoby tworzące Kulturę Głuchych troszczą się o konkretne postawy czy przekonania, tworząc odrębną, wyjątkową i niepowtarzalną grupę kulturową.

* tekst za taniecpolska.pl

0 0 votes
Article Rating

About Author

Reklama
Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x