Wizerunkowa wpadka Maspexu. Pokazali Powstaniu Warszawskiemu środkowy palec

Maspex jako właściciel marki Tiger zaliczył wpadkę. 1 sierpnia na Instagramie opublikowane reklamę z wyciągniętym środkowym palcem (tzw. „fakiem”) i napisem: „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Wśród internautów zawrzało.

1 sierpnia, w 73. rocznicę wybuchu Powstania Warszawskiego na swoim Instagramowym koncie opublikowane reklamę z wyciągniętym środkowym palcem (tzw. „fakiem”) i napisami: „1 SIERPNIA DZIEŃ PAMIĘCI” oraz „Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!”. Internauci wylali wiele gorzkich słów pod adresem zarówno Tigera, jak i Maspexu, czy firmy zajmującej się reklamą marki Tiger. Nawet Muzeum Powstania Warszawskiego skomentowało to, co się stało:

W godzinach popołudniowych 9 sierpnia wadowicka firma Maspex, właściciel marki Tiger, wystosowała przeprosiny oraz poinformowała że przekazuje pół miliona złotych na pomoc dla żyjących jeszcze Powstańców:

„W związku z zamieszczoną 1 sierpnia 2017 r. w serwisie Instagram komunikacją napoju Tiger, chcemy bardzo szczerze przeprosić wszystkich, lecz przede wszystkim samych Powstańców. To nie powinno się nigdy zdarzyć. Jesteśmy zszokowani tym równie mocno, jak wszyscy, którzy swoje oburzenie wyrazili publicznie. Powstanie Warszawskie było wielkim, dramatycznym wydarzeniem w naszej historii. Niezależnie od historycznych ocen, wszyscy zgadzamy się, że Powstańcom i Miastu, które tak heroicznie walczyło o wolność, należy się ogromny szacunek i pamięć. Jesteśmy polską firmą zatrudniającą tysiące ludzi, którym każdego roku 1 sierpnia o godzinie 17 serca biją tak samo mocno. Tym bardziej ubolewamy nad tą sytuacją. Błąd ludzki, głupota, czyjeś niedopatrzenie. Bierzemy za to pełną odpowiedzialność. Wyciągamy z tego wnioski. Osoby odpowiedzialne za to niedopuszczalne zdarzenie, poniosą konsekwencje. Wierzymy, że nasz błąd uda nam się przekuć w coś dobrego. Chcemy zadośćuczynić za to, co się stało. Przekazaliśmy kwotę pół miliona złotych na pomoc żyjącym Powstańcom, w ramach zbiórki „Pomoc dla Powstańców”, organizowanej przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. Najważniejsze, by z błędów wyciągać wnioski. Zrobimy, co w naszej mocy, by tak się stało. Przepraszamy — przesłała naszej redakcji oświadczenie firmy Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex.

Podobnie uczyniła firma zajmująca się promocją Tigera:

Dla internautów, jednak wygłoszone przeprosiny wyglądają na wymuszone i nadal padają oskarżenia wobec agencji J. Walter Thompson Group Poland, która wypuściła tę reklamą. 

Bardzo możliwe, że po niezbyt udanej akcji promocyjnej soków Tymbark połączonej ze sprzedażą Gazety Wyborczej, ta „promocja” może odbić się na sprzedaży wszystkich produktów firmy Maspex.

 

0 0 votes
Article Rating

About Author

Reklama
Subscribe
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x